Nytt design, mye raskere og endelig mobilvennlig

Har du lagt merke til at denne nettsiden er litt annerledes? Gode, gamle hestesport.no er kommet i ny drakt – og du vil merke flere forbedringer. – Siden er frisket opp visuelt, den er raskere og ikke minst er den mobilvennlig, sier Øyvind Larsen Tolgensbakk, kommunikasjonsrådgiver i Norges Rytterforbund.

av
Rebecca Ballestad-Mender

-Det er litt «ny side, nye muligheter», innleder Øyvind. - Den har fått ett nytt design og ny vri på logoen også. Designet har likhetstrekk med rytter.no, og det er fordi vi ønsker å vise at begge disse to sidene er under samme paraply – Norges Rytterforbund. Den nye siden er raskere og ikke minst er den mobilvennlig – ca. 80 % av våre brukere leser via mobilen. Den nye siden er mer tilgjengelig både for lesere, annonsører og for oss - og den er lettere å utvikle. Siden er bygget i et system som gjør at det blir enklere for oss å henge med i den digitale utviklingen – alt dette er i tråd med det er bestemt på ryttertinget og det som er slått fast i rytterpolitisk dokument.

Fremover vil det gradvis komme nye ting inn på siden:

-Vi har gledet oss til å få denne siden «på lufta», og vi gleder oss til gradvis utvikle den videre med ulike features – det vil komme flere nye ting på siden etter hvert. Vi ønsker også å involvere våre lesere, og vi vil be om innspill om hva dere ønsker å finne på vår nettside, smiler Øyvind.

Tar over for det trykte magasinet fra neste år

Fra nyttår får hestesport.no en utvidet rolle. Da vil magasinet Hestesport som trykket versjon opphøre, og mye av innholdet i magasinet vil bli videreført på hestesport.no, tilpasset en digital versjon.

-Dette gir oss nye muligheter til å formidle stoffet. Vi har mange lesere i dag, og vi håper på å nå enda flere når nye hestesport.no presenterer nyheter og annet stoff på en mer leservennlig måte og i ulike formater. Ledetråden for siden er «sport, kunnskap og rytterglede» - vi skal gi våre lesere Norges beste sport, rett og slett, sier Beate Heieren Hundhammer, generalsekretær i Norges Rytterforbund.

Ny side betyr nye muligheter for flere – også annonsørene. – Vi har mange annonsører i den trykte versjonen av Hestesport, og flere har vært med i en årrekke. Disse håper vi blir med oss videre, mange har allerede sagt ja til det. Med den nye siden vil våre annonsører på nye og tidsriktige måter kunne spisse budskapet sitt mot produkt eller arrangement, både når det gjelder form og innhold. Vi er glade for at vi nå har nådd vårt første mål – at den nye siden er i gang – nå gleder vi oss til fortsettelsen!